IT-SUPPORTERE

Skalerbar IT-support

IT-supportere til din virksomhed

De mange forskellige virksomheder, vi arbejder med, har sjældent samme behov for IT-support. På grund af det skiftende behov tøver mange virksomheder med at ansætte en IT-supporter internt i virksomheden, hvilket desværre ikke kommer behovet for IT-supportere til livs. En løsning kan derfor være at ansætte en yngre IT-supporter til lavere timepris, eller projektansættelse over en kortere periode. En anden løsning kan være at ansætte en konsulent for en periode, som over tid kan forlænges, hvis det vurderes fordelagtigt.

Når du får ansat en IT-konsulent via EPICO NextGen, står vi inde for at finde en konsulent, som kan hjælpe med opgaven. Vi er eksperter i at finde eksperterne, og derfor er vi også sikre på, at vi kan finde den rette til jeres team. Hos EPICO NextGen sørger vi nemlig altid for at skabe det rette match, så din virksomhed får en IT-supporter med de rette faglige og personlige kompetencer.

IT-Support:

Ekstern IT-support kan skaleres!

Der findes forskellige kompetenceniveauer for IT-supportere, og alt efter dine behov for IT-support finder vi den rigtige kandidat, der kan matche disse. Med en IT-supporter fra EPICO får din virksomhed mulighed for at skalere arbejdet alt efter behovet i den pågældende periode. Dette giver en fleksibel og ressourceorienteret tilgang til arbejdet. Vi oplever også, at det virker som en god løsning for mange af de virksomheder, som vi har arbejdet med.

Skal vi tage en snak om dit næste IT-projekt?

Hos EPICO NextGen er vi altid klar på at tage en uforpligtende snak.
Både nuværende og fremtidige behov.

1st level, 2nd level, 3rd level og IT helpdesk – hvad betyder det?

1st level

For at målrette IT-supporten, kan opgaverne inddeles i forskellige niveauer. Vores 1st level supportere tilbyder grundlæggende IT-support og kan blandt andet hjælpe med generelle ”how-to”-spørgsmål, som der kan opstå i forbindelse med bestemte IT-systemer. Opgaver på dette niveau indebærer blandt andet nulstilling af kodeord, printerkonfigurationer og anden basal IT-support.

2nd level

2nd-level supporterne har en større erfaring med mere komplekse IT-systemer, og derfor kan de være behjælpelige med at løse mere specifikke problemer hertil. Somme tider står 1st level-supporteren for identificeringen af problemet, hvorefter det sendes videre til en 2nd level-supporter, der kan tage sig af problemløsningen. En 2nd-level-supporter hjælper med softwareinstalleringer lige såvel som hardwarereparationer og har som regel et større fokus på support til brugernes devices.

3rd level

På højeste niveau har vi vores 3rd level-supportere, der tager sig af de mest komplekse samt de mere usædvanlige typer af IT-problemer, vores kunder kommer med. Disse indebærer blandt andet databaseadministration, serverreparationer, hjælp til og opsætning af netværk og infrastruktur såsom mail, fildeling mm. Her kræver det ofte lidt mere arbejde, før løsningen findes, men med dygtige 3rd level-IT-supportere, sikrer vi, at det klares på bedste og mest effektive vis.

IT helpdesk

Desuden kan IT-talenterne hos EPICO også hjælpe med at etablere jeres helpdesk, der skal fungere som et effektivt berøringspunkt mellem organisation og kunder. Med en veletableret helpdesk bliver kontakten mellem medarbejdere og kunder lettere, og der sikres en enkel og sikker adgang hertil. 

Nogle af vores IT-konsulenter kan yde IT-support på flere niveauer, og alt efter behov kan ansætte én eller flere af vores IT-talenter. Har din virksomhed brug for hjælp til den interne IT-support, kan løsningen på jeres problem findes blandt NextGen’s IT-konsulenter. Kontakt EPICO NextGen til en uforpligtende samtale om dine behov, og lad os agere matchmaker.

Vil du ringes op?
Send os en besked og vi kontakter dig

Find dit nye unge IT-supportere hos EPICO NextGen

Det kan være svært at finde de gode kandidater og gennemskue, hvilke konsulenter der er attraktive for dit erhverv. Her står vi hos EPICO NextGen gerne til rådighed med at hjælpe dig. Som bindeled mellem dig og IT-supporteren kan vi gennem udførlige screenings af kandidater, matche dig med den helt rigtige konsulent dit behov.

Du er velkommen til at udfylde vores kontaktformular, hvis du har spørgsmål til processen eller andet. Vi sørger for at vende tilbage til dig hurtigst muligt.
Grib udfordringen og oplev nye karrieremuligheder. Tag next step i karrieren sammen med EPICO NextGen.